Tuesday, March 29, 2011

pagi tanpa papa...hujan dan abang...

pagi ni sedar2 da kul 5.45..kelam kabut mandi..tgh mandi da dengar azan subuh..so wat decision solat dulu then baru mandikan abg...
maka bermula la drama sedu2 hero ku itu.." ibu, abg tak nak angah antar "(angah..anak ibu yati).." ibu, tunggula siang.kan malam lagi ni.."(sbb kat luar gelap yg amat...)jam pon da kul 6.25 da..adoi..dgn penih kesabaran aku rini..

Alhamdulillah..pujuk2 dier akhirnya masuk gak bilik air ngan request yg sopan..dukung la abg macam papa wat..( en ejad...nape la ajar anak macam ni..ponek mak cik tau..)hukhuk...

Masuk bilik air..." ibu gosokkan la gigi abg..papa cakap kalu abg gosok sndiri..tak bersih nnt..nnt ulat gigit gigi abg..cmner???"...cmner????...mak cik gak la yang wat sume...anak-anak...(sambil geleng pala..)

Kuar bilik air..complain plak sejuk..aku bagila chance..bungkus dier bawah selimut...dalam 10 minit kot..sambil2 aku siap..da tu kejutkan dier n pakaikn uniform..very good plak..dengar je cakap even mata sgt layu sbb sedih n muke kesian..

Adik bangun dgn cerai jer..selamba dek je dier..yg penting dier dpt susu sebotol pastu kecoh ajak gi umah ibu yati..

So dalam ujan lebat tu aku harungla ngan anak kesyanganku nih..seb bek dua2 sgt baik..ibu syg koranggggggggg..walau ibu marahhhhh..tp ibu syanggggggg sgt...(semalam aku kena marah ngan mak den..mak cakap aku selalu marah2 cucu dier..habis...cmner...lasak sangat...harusla kan....) hukhuk...

Alhamdulillah td bile ayah(suami pengasuhmerangkap kawan papa dier) ckp ayah hantar..dier ok plak....:-)...alhamdulillahhh.......

No comments:

Post a Comment